Anime · Genel · Oyun

Ao Oni (Oyun + Film + Anime)

cover

Konusu:

Şehrin dışındaki boş bir konağın içinde canavarlar olduğuna dair bir söylenti var. Hiroshi ve sınıf arkadaşları olan Takurou, Takeshi ve Mika konağa girerler ve Ao Oni diye bilinen tuhaf canavar tarafından saldırıya uğrarlar. Bir takım puzzleları çözüp konaktan kaçabilecekler mi? Ya da konakta kalıp Ao Oni ile birtakım maceralar mı yaşayacaklar? Ölüm riski bile alarak dört arkadaş Ao Oni ile oynayarak cesaretlerini test ederler!

Görüşüm:

Çoğumuz bu oyunu Pewdiepie’dan biliyoruz. Benim de ilk yüklediği zamanlar izlediğim videolarındandı. Buradan izleyebilirsiniz. Bilmeyenler için konuşmak gerekirse bu bir 2D RPG korku oyunu. En sevdiğim. 2D korku oyunları gerçekten eğlenceli oluyor. Hele ki puzzle içeriyorsa. Sanırım bunun en büyük örneklerinden biri Corpse Party. Telefonuma PSP emülatörü indirip bağımlı gibi oynuyordum. Ah nostalji falan 😀 Her neyse, Ao Oni’den devam edelim.

unnamed

Ao Oni, Türkçe hali ile Mavi Şeytan, korku olduğu kadar komedi de. Yani şu tiplere bakın. Gerçi biraz korkunçlar ama kendim oynadığımda o kadar korkmamıştım. Başkasının oynayışını izleyince de korkunç olmuyor zaten, özellikle Poods’tan bahsediyorsak 😀 Sadece şu kovalamacalar gerilimli oluyor. Bir de müzik falan işte…

images
Diğer Ao Oni’ler

Hem 2D bir oyundan korkmak çok mümkün olmuyor. 2D korku oyunları daha çok konu, atmosfer ve şu kovalamaca açısından ilgimi çekiyor. Ayrıca çoğu oyunda saklanmanız gerekiyor. Saklanınca da ekran kararıyor ve eğer zamanında saklanmamışsanız.. Oyuna göre değişir ama jumpscare yani aniden bö diyen canavarlarla karşılaşabiliyorsunuz. Ao Oni’de bu durum yavaş yavaş ekranda beliren bir Ao Oni görüntüsü ile oluyor. O zaman baya ürkütücü oluyor bak 😦

 

Sonuç olarak görüldüğü kadar ahım şahım bir oyun değil ama şahsen oynarken de izlerken de eğlenmiştim. Hem böyle bir oyun olmasına rağmen iki film ve bir de animesini çıkarmışlar. Bu sene de anime filminin fragmanı yayınlandı. Şimdi hiçbirini izlemediğim için konuşmanın devamı tamamiyle önyargı olacak. Neden? Çünkü hiçbirinden haberim yoktu, ben de yeni öğrendim 😀 Ayrıca Türkçe’si yok, İngilizce altyazılı izlemek de pek istemedim. Onun yerine Youtube üzerindeki fragmanları izleyip yorumları inceledim.

Anladığım kadarıyla iki film arasında bir bağ yok. Devam filmi falan değil yani ve yorumlarda bahsedildiği kadarıyla; birinci film kötü, ikinci film iyi. Ben de birinci filmin fragmanının sonlarına doğru çalan şarkı yüzünden filmden soğudum. Ama ikinci film gayet başarılı gözüküyor. Sonradan izlemeyi düşünüyorum.

1470733733_1_4_d84c71f8324a70663679d547b8069859

Gelelim animusuna. Adı Ao Oni: The Animation olarak geçiyor. Türkçe altyazılısı da mevcut. Totalde 13 bölüm ve her bölüm 3 dakika kadar sürüyor. Hepsi chibi ve korku değil komedi. Birkaç bölümüne baktım. Hiç hoşlaşmadım. Ao Oni’yi korkunçlu seviyorum. Ama isterseniz onun fragmanını da buradan izleyebilirsiniz.

81440l

Ve son olarak bu sene gelecek anime filminden bahsedelim. Fragmanını da buradan izleyebilirsiniz. Öncelikle, çizimleri hiç hoşuma gitmedi. Çoğu anime filmlerinin çizimleri baya kaliteli oluyor o yüzden beklentim yüksekti ama böyle bir manzara görünce 😦

tumblr_oh70fb3Qsl1uq3bnuo1_1280.jpg

Tamam fena değil. Ama sanki oyundaki bir sahne gibi olmuş ama olsundu. En azından korkunç olacağa benziyor. Şu tipe bakın mesela:

Adsız.png

Neyse neyse, çizimlere rağmen ben bu animu filminin güzel olacağını düşünüyorum. Bu sene çıkması planlanıyor yani LYS’den sonra gelse iyi olur 😀

Son olarak şunları söylemek istiyorum, açıkçası bu yazının büyük bir kitleye ulaşacağını düşünmüyorum. Yani en azından bunu bilerekten yazdım. Neden? Çünkü kendim için araştırma yaparken baktım 20 sekme birden açık, o yüzden en azından merak edenler veya bilmeyenler için faydalı olacağını düşündüm. Umarım yardımcı olmuştur. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere 🙂

 

Bir Cevap Yazın

