Kore · Kore Dizi/Film

Goblin (Kore Dizisi)

imageproxy.jpg

Konusu:

Dizi ölümsüz ruhunu ölümlü yapabilmek için insan türünden bir evlilik gerçekleştirmesi gereken bir Goblin’in hikayesini konu alacak, ölümsüz bir Goblin ile hafıza kaybı yaşayan bir ölüm meleğinin çeşitli gelişmeler sonucu bir arada yaşamaya başlaması üzerine şekillenecektir.

Görüşüm:

Bu dizinin gelmesini dört gözle bekliyordum ya. Konusu çok ilgimi çekmişti ve çıkar çıkmaz iki bölümü de izledim. Bir buçuk saat olduğunu görünce üşenmedim değil tabii..

Bundan sonraki bölümler de bir buçuk saat mi olacak  bilmiyorum ama ha 55 dakika ha bir buçuk saat yani. Herhalde. Her neyse.

ddf

Dizinin en sevdiğim yanı geçmişi en başta anlatıp, sonra olayların günümüze kadar nasıl şekillendiğini kronolojik olarak işlemesiydi. Ayrıca geçmiş anlatılırken film izliyormuş gibi ekranın üstten ve alttan daralması da hoştu. Gerçi bir buçuk saat, yani teknik olarak film izledik de hadi neyse.

Resimde görüldüğü üzere bizim Goblin’imiz çok eski yıllarda yaşayan cesur ve güçlü bir general. İlk bölüm zaten generalin katıldığı son savaşı anlatarak başlıyor. Sonra olaylar biraz spoilerlı gelişiyor ve generalimiz ölüp, geri dirilip (Yani normal insanların göremeyeceği bir ruh,) bir Goblin oluveriyor. (Ölümünü spoilerdan saymıyorum. Yaşayarak goblin olamaz herhalde.) Ve huzur içinde ölebilmesi için de Goblin’in gelinini bulması gerekiyor.

goblin-1

İlk başta dizinin öyle eğlenceli değilde ciddi bir şey olacağını sanmıştım ne de olsa başta tarihi bir dizi gibiydi (ya da “film”. Sanırım ben bu konuyu aşağılarda da vurgularım…). Sonra olaylar günümüze ulaşınca ve Goblin amca ile Azrail amca aynı evde yaşamaya başlayınca tüm ciddiyetim uçtu gitti. Bilirsiniz birbiriyle dalaşıp duran iki erkek karakter istisnasız her dizide komiktir. Ayrıca Sungjae’nin de bu komediye aşırı katkısı olmuş. Oynadığı karakter çok şımarık ama çok da tatlı 😀

kim-shin-the-goblin-gong-yoo-with-his-bride-eu-tak-kim-go-eun-in-the-tvn-drama-goblin

Kızın liseli olması beni biraz rahatsız etti aslında. Lise son, tamam ama ne bileyim orta yaşlı amcamız da yaşlandığından değil tabii, gerçi birlikte olurlarsa adam zaten ölecek ne de olsa kız gelin… (Bunu da spoilerdan saymıyorum. Başrol gelin olmayacak da kim olacak?)

Yani sonu nasıl olacak merak ediyorum. Mutlu son seven biri değilim aslında ya da mutsuz son seven biri. Sadece final şaşırtıcı olunca hoşuma gidiyor. “Aa bunu beklemiyordum :O” falan. Dizilerde pek karşılaşmıyoruz gerçi. Birkaç Kore dizisi ve bam, 5 veya 6. bölümlerde final sahnesi gözünüzde canlanıveriyor.

goblin

Ya hani bazı dizilerde başroller iki kız ve iki erkektir ve iki erkek de aynı kıza vurulur. Sonra biri kapar ve diğeri de öbür kızın onu sevdiğini anlar ama başrol çiftin aksine çıkmazlar ya da evlenmezler. Hah, o dizileri hiç sevmiyorum işte.

Yani henüz bu iki arkadaş karşılaşmadı bile ama umarım yukarıda yazdığım gibi abuk bir şey olmaz. Adam akıllı en başından sevsinler birbirlerini. Gerçi adam Azrail en başından hiçbir şey olmayabilir tabii, ama ben şimdiden shipliyorum. Her zamanki halim..

cxl9gfkvqaabchx

Yoo In Na’nın canlandırdığı Sunny (Güneşli) karakteri de çok tatlı bir karakter ama lakabının aksine kendisi baya iç karartıcı konuşan biri. En azından konu dükkanı olduğunda. Müşterisi az olduğu ya da hiç olmadığı için bunalımlarda takılan Sunny, Go Eun’un canlandırdığı Eun Tak’ın işvereni.

ls1
Go Eun’un tatlılığı beni öldürecek..

Şu an haliyle Goblin ile The Legend Of The Blue Sea çok karşılaştırılıyor. Goblin’in daha ikinci bölümü henüz yayınladı ama sanırım The Legend Of The Blue Sea’den daha çok sevdim. Her ikisi de fantastik romantik ve ayriyetten komik. Tür olarak benziyorlar fakat bence konusu en sağlam olan The Legend Of The Blue Sea (Adı çok uzun olduğu için artık kopyala yapıştır yapıyorum…).

goblin4

Dediğim gibi henüz iki bölüm yayınlandı ama Goblin’in ilerleyişi daha akıcı olacak diye düşünüyorum. Ve finali de daha sağlam olacaktır. Nedense The Legend Of The Blue Sea her an çuvallayabilirmiş gibi geliyor bana. Ayrıca burada tek fantastik öğemiz denizkızı. Goblin’de Azrail ve ruhlar var. Ve de şu garip yaşlı kadın var. Sanırım bu yüzden konu çok sağlam değil.

goblin7

Konunun sağlamlığından kastım mantık hataları. Yani bu şekilde düşünürsek Goblin’in konusu biraz daha mantık hatalarına yatkın. Yüzükler Efendisi veya Hobit gibi yerlerden biliyorsanız Goblinler cüce cin sınıfındanlar ve hem huysuz hem de kötüdürler. Tipleri de pek iç açıcı değildir.. Hani biri gelip “Ya bu Goblin değil mi, niye bu kadar iyi kalpli, uzun ve yakışıklı?” ya da teknik olarak bu kişi ölmüş bir ruhun hayaleti, o zaman neden Goblin demişler? Neden zombi değil? Falan filan işte. Her neyse, fantastik türünün başlıca derdidir bu tarz sorular.

goblin-tp22_zpsxztzpyr9

Sonuç olarak iki dizi de şu anda gayet başarılı gidiyor. İki dizinin oyuncuları da başarılı ve epik kadroları var. Ayrıca Go Eun’a Cheese In The Trap’teki o turuncu saçtansa bu saç daha çok yakışmış. Ve Dong Wook’un sonunda başarılı bir dizide oynamasına çok sevindim (Roommate’i saymazsak tabii 🙂 ). Hiçbir dizisini tam olarak izleyip bitirmedim ama Youtube’da yarım yamalak görmüştüm ve tabii ki Roommate’den de tanıyoruz kendisini. Bu dizi ile başarılı bir çıkış yakalamış olduğunu düşünüyorum. Umarız iki dizi de başarılı ve sürükleyici bir şekilde ilerleyip tatmin edici bir final yaparlar 🙂

Bir Cevap Yazın

