Genel · Kitap

Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocukları (Ransom Riggs) [Kitap + Film]

images-1.jpg.jpg

Konusu:

Yaşadığı korkunç aile trajedisi yüzünden Galler kıyılarındaki, dünyadan uzakta kalmış bir adaya yolculuk eden on altı yaşındaki Jacob, burada Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocuklar Yetimhanesi’nin yıkıntılarını keşfetmekle kalmayıp, Bayan Peregrine’in çocuklarının sadece tuhaf olmaktan çok daha fazlası olduğunun farkına varır.

Görüşüm:

Bu kitabı yorumlamak için son kitabın da çıkmasını bekleyeyim dedim. Hiç gelmeyecek sanmıştım ki filmin çıkmasına yakın üçüncü kitap da çıktı sonunda 😐

Kitap elime ulaşalı birkaç gün olduğu için daha yeni yeni yarılıyorum kitabı. O yüzden sonu iyi mi kötü mü yorum yapmayacağım. Sonu tahmin ettiğimden güzel olursa tekrar güncelleyeceğim yazıyı. Bu cümleden spoiler vereceğimi düşünmeyin. Spoiler başlığı olmayan hiçbir yazımda spoiler vermiyorum 🙂

Öncelikle kitabın ne kadar korkunç olduğundan bahsedeyim. İlk kitap beni baya ürküttü. Elbette ki resimlerin etkisi çok. Bazı bölümlerde ise anlatımdan ürktüm. Ve biraz da ortam yüzündendi (Bknz; loş ışık, korkunçlu müzik vs.) ama ilk kitaptan sonra alışıyorsunuz artık. O kadar korkunç gelmiyor. Tuhaflar ile kanka falan oluyorsunuz 😀

Kitapta daha çok macera türü ağır basıyor aslında. Filmde de buna ağırlık vermişler. Ben daha korkunçlu bir şey yapmalarını beklemiştim 😐 En azından gölgeler tahmin ettiğimden korkunçtu. Hayal ederken biraz kısa etmişim 😀

 

maxresdefault.jpg
tumblr_nuxt6vcwu31rj3vn5o2_1280
Şekil A

Bu arada, eğer kitabın internette tümbülür tarzı, böyle çaylı-kahveli resimlerini ya da direk yazarın tumblr’ında paylaştığı resmi gördüyseniz yurtdışındakilerin kitapları toptan set halinde alabildiğini ve yanında da kitapta yer verilmiş 12 resimlerin de verildiğini Şekil A’da görebilirsiniz..

Türkiye’de resimler ayriyetten satılmıyor ama bizde de şu “Box Set” dedikleri, bir kutuda tüm seriyi yollama olayı var mı bilmiyorum. Varsa bile bu resimler geliyor mu? En kötü taratır çıkartırız dert mi gençler…

Kitabın konusu üçüncü kitap olan Ruhlar Kütüphanesi’nde bitiyor. Ama serinin Tales Of The Peculiar (Tuhaf Masallar) ve Miss Peregrine’s Home For Peculiar Children: The Graphic Novel (Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocukları: Çizgi Roman) adlı iki ekstra kitapları da var.

  • Tales Of The Peculiar serinin ilk kitabında bahsedilen, tuhaf çocukların da okuduğu bir masal kitabı. Yani adı üzerine tuhaf masallar içeriyor ve henüz çevrilmedi 🙂
  • The Graphic Novel ise yine adı üzerine çizgi roman. Almadığım için tam olarak nereden nereye anlatıyor bilmiyorum. Ama sanırım sadece ilk kitabı anlatıyor. Bu kitap da çevrilmemiş durumda 🙂 🙂

Bu kitabın bazılarına çocuksu gelebileceğini düşünüyorum. Yani aslında 15 – 18 yaş arasının seveceği türden bir kitap bence ve yaptığım deneyde, *Annesi hastanede kalırken okuması için bu kitabı verdi*, yetişkinlerin biraz çocuksu bulduğunu gözlemledim. Halbuki burada korku muhabbeti yapıyorduk :<

Açıkçası 18’ine girmek üzere olan ve fantastik romanlara bayılan biri olarak baya beğendim kitabı. Ayrıca, tıpkı bir ömür süren diziler gibi bir düzine kitap çıkaran serilerdense (Dedektif Kurukafa hariç, onun her kitabı ilk kitap kadar bağımlılık yapıyor..), sadece üç kitap çıkarması olayı gayet tadında bırakmış diye düşünüyorum.

Filme gelirsek;

Öncelikle, kitabı okumayan biri filmi izleyince kafasında eksik bir şeyler kalacağını düşünmesin. Bazı kitaptan veya oyundan uyarlama filmler eksik anlatılıyor, kafada sorular falan kalıyor, evet ama bu gayet mantıklı bir şekilde ilerliyor ve sonu da güzel bağlanıyor.

Kitabı okuduktan sonra izleyecekler için konuşayım. Film, ikinci kitabın başına kadar anlatıyor. Fragmanı izlediyseniz Olive ile Emma başrolleri değişmiş. Böylelikle farklı bir bakış açısı olmuş. Hatta artık Jacob’ı Olive ile shipliyorum falan 😀

Oyuncular da gayet başarılı olmuş. Eva Green, Bayan Peregrine rolüne o kadar yakışmış ki..

unnamed.gif

Bu arada erkek başrolün oyunculuğu bir türlü tatmin etmedi beni. Keşke Logan Lerman’ı oynatsalarmış. Hem tip olarak uyuyor hem de en çok Percy Jackson serisinden biliyoruz oyunculuğunun başarısını.

Ayrıca Samuel amca gerçekten çok komikti ya. Ürkütücüydü ve komikti. Tuhaflara falan yapıyordu 😀 Bu hortlak amcamızdan sonra en sevdiğim karakter Browyn’di. Çok güçlü ve çok tatlıydı *^*

giphy.gif

Onun haricinde, neden Olive tipinde Emma koymuşlar bilmiyorum ama sanırım her türlü yakışıyor bunlar :< Çocuğu hala sevmiyorum gerçi.

miss-peregrines-home-for-peculiar-children-slice.jpg

Filmin sonuna da değineyim birazcık. Film birinci kitabın sonlarına doğru konuyu değiştiriyor. Hatta ortalarında falan değiştiriyor, sonunu mantıklı bir şekilde bağlamak için. Bu yüzden üçüncü kitabı tam okumamış biri olarak spoiler yemedim. Hatta ikinci kitabı okumayan da spoiler yemez. Rahatça izleyebilirsiniz. Özellikle fantastik-komedi seviyorsanız film tam sizlik :3

Güncel Not: Tuhaf Masallar çevrildi!

IMDB puanı: 7/10
Capella’nın puanı: 8/10
KİTAP SERİSİ
BENİM TARAFIMDAN ÇEKİLEN RESİMLER
Bayan Peregrine’in Tuhaf Çocukları (Ransom Riggs) [Kitap + Film]” için 4 yorum

      1. Keşke ama gerçekten merak ettim yani bundan sonra başka bir kitabı delicesine okumam bu arada site gayet başarılı olmuş sıkı takibe aldim (hesap açmaya üşendim çaktırma ytfbuxldy)

        Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

