Kitap

İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü Ve Diğer Hikayeler (Tim Burton)

IMG_20160830_201629.jpg

Tim Burton’ın bütün animasyon, film, kitap, çizim vs.’lerine baya baya merak salmış biri olarak uzun zamandır Tim Burton’a ait bir şaheser arayışı içerisindeydim. Neyseki bu eski kitabın varlığını öğrenebildim.

IMG_20160830_194636
Gözleri Çivili Çocuk

Okuduğum birkaç çocuk kitabından sonra birkaç tane daha kitap siparişi vermek üzere D&R sitesine girmiştim. Arama motoruna “Bayan Peregrine’ın Tuhaf Çocukları” yazıp on defa yenilememe rağmen son kitabın hala çevrilmediğini görmek üzücüydü. Ve ne yazık ki onu bekleyemeyecek kadar sabırsızdım. Sabahattin Ali’den Kürk Mantolu Madonna ve Ahmet Batman’dan Sabah Uykum adlı kitapları sepetime ekledikten sonra aklıma gelen “Tim Burton’ın kitabı var mıdır acaba?” sorusu ile gugıl amcaya yöneldim. Ve evet, var!

İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü Ve Diğer Hikayeler, 1997 yılında Tim Burton tarafından yazılan bir şiir kitabı aslında. Yukarıda benim tarafımdan çekilmiş olan resimdeki hali ise 2015 basım.

 

Melancholydeath
İstiridye Çocuğun Hüzünlü Ölümü & Diğer Hikayeler (1997)

Kitapları kapaklarına göre yargılamamak gerek ama bu kapak öyle böyle değil. Konusuna bakmadan direk sepete eklediğim ilk kitap oldu açıkçası. Hem konu Tim Burton olunca çok da tereddüt etmeye gerek yok 🙂

IMG_20160830_193012
Mumya Çocuk

Tim Burton’ın, eski eşi Lisa Marie’ye ithafen yazdığı-çizdiği bu kitabın basımı 2003-2004 yıllarında durduruldu ve 2015’te 6:45 yayınları tarafından tekrar basıldı.

İçinde ise çizimleriyle beraber şiir şeklinde 23 öykü bulunuyor. Bazıları birkaç sayfa, bazıları ise bir sayfa bile sürmüyor. Ve şiirler Türkçe’ye çok güzel çevrilmiş. En sevdiklerim Toksik Çocuk Roy ve Mumya Çocuk oldu. Gerçi hepsi birbirinden güzel :3

Açıkçası şu anki fiyatı bana biraz pahalı geldi. On dakikada biten bir kitaba 25 lira vermek…

Ama D&R’da internetten sipariş verdiğiniz takdirde indirimli oluyor. Ben internetten 19 liraya aldım. Diğer kitapların da fiyatları normalden düşüktü. Bu yüzden toptan almanız en iyisi. Yoksa tek bir kitap alırsanız kargo ücretini ekleyince hemen hemen indirimsiz fiyatı oluyor zaten.

Ayrıca bu karakterlerin oyuncakları da bulunmakta. Gerçi, sanırım artık bulunmamakta 😦 İnternetten sipariş verebilirsiniz ama yurtdışından. Türkiye’de satan bir yer bulamadım ve bu oyuncaklar, doğum günümde kapımın önünde birden belirmesini istediğim oyuncaklar *^*  Hem oyuncak koleksiyonumda güzel dururdu belki  T^T

tim-burton-tragic-toys
Soldan sağa: Toksik Çocuk Roy, İstiridye Çocuk, Leke Çocuk
stainboypack
Soldan sağa: Robot Çocuk, Leke Çocuk, Bakan Kız

Bu oyuncaklara sahip olamasam bile internete yüklenmiş animasyonlarını görünce sevinç çığlığı attım. Toplamda 6 bölüm ve hepsi 3-4 dakika sürüyor. İngilizce dilinde ama çok konuşma yok zaten. Anlamamak gibi bir sıkıntınız olmayacaktır yani. Ayrıca ilk bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

Not: Hakkında fazla bilgi edinemediğim için buraya not olarak geçiyorum. Bu kitabı araştırırken 2010 yılında çıkmış yine Türkiye’de bulunmayan “The Art Of Tim Burton (Tim Burton Sanatı)”  adlı kitabın devamı niteliğinde “The Napkin Art Of Tim Burton (Tim Burton’ın Peçete Sanatı)”nın da basılmış olduğunu gördüm. Henüz (?) Türkiye’de olmayan bu kitapların gelip gelmeyeceği hiç belli değil. Çeviri sıkıntısı olmamasına rağmen hemde…

 

THE ART OF TIM BURTON (TIM BURTON SANATI)

 

THE NAPKIN ART OF TIM BURTON (TIM BURTON’IN PEÇETE SANATI)

 

img_20160830_200820.jpg

Bir Cevap Yazın

