Genel

Final Fantasy XV: Kingsglaive (Anime + Movie)

Ce5IyuUWAAATqTf

Suicide Squad ve Final Fantasy arasında geçen hararetli bir yazı-tura savaşından sonra 2-1 Final Fantasy kazandı.

Bilet sırasında beklerken arkadaşımla birlite yaptığımız 3 el yazı-tura savaşı sonucu Final Fantasy izlemek üzere ilgili salona yöneldik. Bomboş salonda yerlerimize geçerken istediğimiz herhangi bir yere mi otursak diye düşünüyorduk aslında ama yerimiz gayet iyiydi. En arkada bir-iki çift ve önde yaşlı bir amca ile filmimizi izledik. Efsaneydi.

Filmin detayına girmeden önce fangirllere sesleniyorum; filmde Noctis’e dair görebileceğiniz tek sahne bu 😦

gamescom-2015-final-fantasy-xv-may-borrow-tech-fro_agjh.640.jpg

Filmi izlemeden önce yabancı sitelerden eleştirilere bakmıştım. Bu yüzden Noctis’i görmeyeceğimizi biliyordum ama her sahnede bir ihtimal çıkar falan… Yok yani sadece küçüklüğünü birkaç karede görüyorsunuz. O kadar 😦

Bu filmin eksiklikleri arasında en küçüğüydü aslında. Filmde olaylar fazla detaylı anlatılmadı. Oyunun bu konuda tamamlayıcı olacağını düşünüyorum. Ayrıca filmi izledikten sonra animesi ve oyununun fragmanı daha bir kafaya oturur oldu. Animesi, Niflheim ve Lucis arasındaki savaş esnasında Noctis’in durumunu gösteriyor ve arkadaşlarının geçmişini anlatıyor. Kafama takılan bazı sorular var ama buraya yazarsam spoiler vermiş oluyorum o yüzden geçiyorum c:

crowe-altius.jpg

 

Filmin bir diğer eksikliği bayanlardı. Sadece iki bayan karakter vardı. Bir tanesi filmin en başından beri pek bir samimi hissettiğim Crowe’du. Onu da filmin yarısından sonra görmüyorsunuz. Bir diğeri meşhur prensesimiz Luna’ydı. O da çok zayıf gösterilmişti. Kız büyü gücü olmadığından bahsediyor. En azından bir uçak gibi bir şey kullanayım bari dediği anda Nyx onu ezikleyip, pilot koltuğuna kendi geçiyor 😦

1466186653_tumblr_o50ulmTiVm1syx6l9o3_540

Crowe’dan da harika bir savaşçı falan diye bahsedildi ama buna dair hiçbir sahne görmedik. Birkaç sihir numarası sadece. Hem Luna’nın film öncesi birkaç resmini görünce pek bir badass olacağını düşünmüştüm ama sanırım o hallerini oyunda göreceğiz.

tumblr_inline_nuu2h78VjF1sr2nja_500

Hazır karakterlerden bahsediyorken Nyx’ten de bahsedelim biraz. Her ne kadar bana biraz ukala gibi gelmiş olsa da Lucis için her şeyi yapabilecek sadık bir kılıç. Filmde en çok hoşuma giden şeylerden biriydi bu. Kral Regis’in özel askerlerine kılıçlarım diye hitap etmesi tüylerimi diken diken ediyordu >w<

Her neyse, başrol oyuncularından bahsedelim;

Regis Lucis Caelum (Sean Bean)

king_regis___i_by_stellaearrente-d9xkzrhSean-Bean-sean-bean-8386702-856-1280

Nyx Ulric (Aaron Paul)

Nyx_KingsglaiveAaron_Paul_201513

Lunafreya Nox Fleuret (Lena Headey)

stunning-new-footage-from-kingsglaive-final-fantasy-xv-surfaceslenaheadeykızı4

Şu an anladığım kadarıyla anime, filmdeki savaş esnasında Noctis’i gösteriyor. Oyunu ise anime ve filmin devamı niteliğinde olacak. Ve umuyorum ki oynayıp bitirdiğimizde her şey daha mantıklı gelecek. Oyunun başı ile filmin sonu kesişiyor zaten. En azından fragmanlar öyle söylüyor.

ff7.gif

Filmin aksiyon sahneleri ve grafikleri hakkında konuşmam gerektiğini düşünmüyorum zaten. Hepsi muazzam ve gerçekçiydi. Tek sıkıntı kocaman makinelerin titan büyüklüğündeki canavarlarla veya küçücük insanların koca yaratıklarla savaştığı esnada çok hızlı hareket edip ışınlandıkları için, ya da çok büyük ve yakın çekim olduğu için bazı aksiyon sahnelerinde ne oldu ne bitti çözmeye çalışırken dövüş bitiveriyor. Ama yine de o sahneler efsaneydi.

tumblr_o4wo611Mwf1rmfzd9o6_400

Animenin 5 bölümlük olacağı söylendi. Ve görünen o ki son bölüm filmden sonra yayınlanacak. Umarım oyunun çıkmasına yakın değildir. 30 Eylül çok geç bir tarih 😦 Ama büyük ihtimalle öyle olacaktır. Hatta son bölümde oyun ve filmin kesişen bir noktası ele alınabilir belki. Ya da Noctis’in  geçmişi falan anlatılır diyordum ama onu 12-15 dakikaya sığdırabilirler mi ki? 😀 Film Noctis’in geçmişini anlatmıyor pek, o kesin. İlk sahnelerde gözüküyor ama bir şey anlaşılmıyor. Meraktan çatlayabilirim…

Noctis-wallpaper-2-final-fantasy-xv-37726119-2074-1166
Ah şu yakışıklı apaçi..
Final Fantasy XV: Brotherhood (Anime)
MyAnimeList puanı: 7/10
Capella’nın puanı: 8/10

 

Final Fantasy XV: Kingsglaive (Movie)
MyAnimeList puanı: 7/10
Capella’nın puanı: 9/10
Final Fantasy XV: Kingsglaive (Anime + Movie)” için 6 yorum

  1. Merhaba yazınız çok faydalı oldu teşekkürler.
    ben oynunu oynamıyorum sadece film ve animesini izliyorum. ama hangisinden başlamalıyım bilemiyorum. sizce hangi sırayla izlemeliyim ?
    oynun oynamadıgım ıcın anlayamam mı?
    ama final fantsy ı cok sevıyorum

    Beğen

    1. Geliş sırasını ele alırsak önce Anime sonra Film geliyor. Ama hangi sırayla izleyince konuyu daha iyi kavrarım diyorsanız önce filmini sonra animesini izlemenizi tavsiye ederim. Oyunu da ele alırsak, her iki sıralamada da oyun en son geliyor zaten. Oyunu oynamak zorunda değilsiniz aslında, pahalı olunca ben de biraz kaçınıyorum açıkçası 😀 Youtube üzerinde oynayanları izleyebilirsiniz. Aksi hâlde anlarsınız olayları ama bir yere kadar. Çünkü film ile anime aynı zaman dilimini anlatıyor. Sadece filmde krallık, animede Noctis ele alınmış ama ikisinde de olaylar aynı tarihte geçiyor. Noctis ile Luna’nın buluşacağı tarihe kadar olan kısım anlatılıyor, devamı ise oyunda geçiyor. Hemen hemen asıl olaylar oyunda başlıyor denebilir. Hem yazımda da bahsettiğim gibi filmde pek ayrıntı verilmiyor hikaye hakkında. Büyük ihtimalle oyuna sakladılar. O yüzden hikayeyi tam anlamak ve sonunu bilmek istiyorsanız oyunu oynamanız/oynanış videolarını izlemeniz şart olabilir. Umarım yardımcı olmuşumdur 🙂

      Beğen

      1. Hımm kısaca ilk anime sonra filmi ni izleyin diyorsunuz.

        Final Fantsy XV Brotherhood un ilk iki bölümünü indirip izledim şimdi üç ile dördü indirip izleyeceğim.

        Bundan önce de ben 3D olarak Final Fantasy VII Advent Children i izlemiştim 2012 de.

        Zaten ilk Final Fantasy izlemem Final Fantasy VII Advent Children i izlemem olmuştu ve çok hoşuma gitti. Grafikler falan.

        Aradan uzun zaman geçtikten sonra ramazan da idi herhalde Türk Anime TV de gezerken Final Fantsy XV Brotherhood u gördüm iki bölümü çıkmıştı o zaman ben de hemen indirdim

        Yaklaşık 2 ay boyunca netim yoktu o yüzden geri kalana bakamadim. Şimdi baktım da Final Fantsy XV Brotherhood 5 bölüm de tamamlanacak imiş 4. Bölüm de en son ağustos da gelmiş.

        Neyse. Ben sadece bunları biliyorum Final Fantasy e dair. Başka filmi var mı? Animesi var galiba ama yıllar baya eski anime olsa da çizimleri de baya kötü o yüzden yaklaşmadım pek 😅

        Bu ikisi dışında işte Final Fantasy Kingsglaive ve Final Fantasy Uncovered i buldum. Trailer lerini izledim.

        Araştırırken de buraya geldim 😄😄😄

        Şimdi ne yapmalıyım? Anime yi izleyip filmi mi izleyim? Başka var mı?

        Beğen

        1. Final Fantasy XV’e dair benim bildiklerim bunlar. Başka herhangi bir film veya anime falan olmaması lazım. Diğer serileri ile de çok aram olmadığı için kesin bir bilgi vermem yanlış olacaktır.

          Ve evet, dediğim gibi çıkış sırasına göre önce animeyi sonra filmini izleyebilirsiniz ya da konuyu daha kolay kavrayayım derseniz tam tersini yapmanız daha faydalı olacaktır ama iki türlü de çok fark etmiyor sanırım🙂

          Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

