Anime

Yojouhan Shinwa Taikei (The Tatami Galaxy)

Tatami_Galaxy_cover

 

Konusu:

Kyoto’da üniversite 3.sınıf öğrencisi isimsiz kahramanımızın etrafında olanları ve üniversitedeki kulübünde boşuna geçirdiğini düşündüğü zamanları kapsıyor.

Ozu ile tanıştıktan sonra, onun cesareti kahramanımızı ahlaktan şüphelenmeye iten görevlere teşvik eder. İkinci sınıf mühendislik öğrencisi Akashi’ye şevkat gösteren kahramanımız ona bazen romantik anlamlar taşıyan sözler vermeye başlar. Ama yaptığı şüpheli görevlerinin sonuç noktaları daima kahramanımızın o kıza olan ilgisiyle bir şekilde çatışmaktadır.

*Hikaye, yazarın Kyoto Üniversitesi’nde yaşadıklarından kesitler taşımaktadır.

Görüşüm:

Hayatım boyunca izlediğim en garip animeydi büyük ihtimalle. Ana karakterimizin isminin belirtilmemesi ile birlikte içerik olarak da birçok gariplikler mevcut. Fakat bu garipliklerin izleyiciyi animeye bağladığını düşünüyorum. Ana karakterimiz üniversitenin ilk iki yılını farklı farklı klüplerle boşa harcıyor ve bu olayları kendi ağzından anlatıyor, çok hızlı bir şekilde. Bir süre sonra alışıyor veya ne diyeceğini tahmin edebiliyorsunuz o yüzden sıkıntı olmuyor.

Kısaca özetlemek gerekirse baş karakterimiz bir klübe yazılıp, iki yıl deneyip memnun kalmayınca zamanda geri gidip başka bir klübü deniyor, gibi. Tabii ki bu kendi isteği ile olmuyor. Neden olduğunu sadece son iki bölümde anlayabilirseniz anlıyorsunuz. Sanırım biraz da olsa anladım ben c:

Ana karakterimiz başlangıca tekrar döndüğünde bazı olayları da farklı şekillerle tekrar yaşıyor. Ozu karakterinin onun hayatındaki en büyük rolü, o iki yılı boşa geçirmesine sebebiyet vermesi, gibi gözükmesi. Her ne kadar Ozu’dan şu şekilde bahsetse de;

ozuu.png

tip olarak çok şeker olduğunu düşünüyorum, bazen de korkutucu.. :<

tumblr_inline_nxnipipX591qzstfp_500

Sürreal çizimler, sembolizm ve hayat dersleri içerdiği söylendiği için bu animeye başlamıştım. Ve çizimler tam benlik. Çok ayrıntılı olmayışı, komik sahnelerde karakterin tipinin kayması ve gerçekten bir çizgifilmi andırması… Bu benim için Square Enix’in grafiklerinin bir hiç olacağı anlamına geliyor. Şaka tabii, Final Fantasy XV’i sabırsızlıkla bekliyoruz 😀

vlcsnap-2011-02-15-17h33m52s44

Sonuç olarak spoiler vermeden çok da anlatılabilecek bir anime değil fakat içindeki göndermeler, komedi unsurları ve hayat dersleri ile gerçekten beni kendine bağladı. 11 bölüm olması daha efsane zaten. Kısa ve öz, çok saçmalanmamış 😀 Uzun bir süre Türkanime’de değer görmeyen bu animenin 5-6 ay önce çevirisi tamamlandı. Bende 2 gün önce karşılaştım. Şahsen boşta olmasam başlamazdım diye düşünüyorum. Bence kısa sürede bitirilmesi gereken çerezlik bir anime. Bir şekilde çizimleri, renkleri ve finalin tam bir muallak olması ile kendine bağlamayı başarıyor. Ayrıca anime bittikten sonra bile kapanış şarkısını dinlemeden edemiyorsunuz. Kapanış kısmını buradan Türkçe altyazılı izleyebilirsiniz c:

315965

MyAnimeList puanı: 8/10
Capella’nın puanı: 6/10
Bir Cevap Yazın

